גירוי מגנטי תת גולגולתי 15.08.2019

פרכוסים לאחר גירוי מגנטי תת גולגולתי - TMS

שיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטאות פרינסטון והרווארד הביא להערכה מחודשת של הסיכון לפרכוסים ולתופעות לוואי אחרות בטיפולי TMS

גירוי מגנטי תת גולגולתי (TMS) יכול לגרום להתקפים באנשים בריאים וחולים. עם זאת, שכיחות תופעה זו אינה ידועה. שיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטאות פרינסטון והרווארד הביא להערכה מחודשת של הסיכון לפרכוסים ולתופעות לוואי אחרות בטיפולי TMS.

החוקרים סקרו מעבדות ומרפאות ברחבי העולם בנוגע להתקפים ואירועים אחרים שנצפו בין 2012 ל-2016 (כולל). המשיבים (N = 174) דיווחו על סך של 318,560 טיפולי TMS. סה"כ דווח על 24 התקפים (0.88 / 1,000 מפגשים).

TMS שניתן על בסיס ההנחיות המקובלות לנבדקים ללא גורמי סיכון מוכרים גרם ל-4 התקפים (<0.2 / 1,000 מפגשים).

גירוי רפטטיבי בתדר גבוה (> 1Hz)יrTMS שניתן במסגרת הנחיות שפורסמו לאנשים ללא גורמי סיכון ידועים, לא נמצא כגורם להתקפים בתדירות גבוהה יותר מאשר גירוי רפטטיבי בתדר נמוך או מגירוי במתן בודד או מצומד.

גורמי סיכון (למשל, נגעים במוח ואפילפסיה) הגדילו את הסיכון להתקף באופן משמעותי. ההתקפים היו שכיחים יותר כאשר חרגו מהנחיות הבטיחות. ההתקפים התרחשו לרוב באחת מהחשיפות הראשונות ל-TMS.

ב-TMS הניתן במסגרת הנחיות שפורסמו לאנשים ללא גורמי סיכון נראה פחות מ-1 התקף לכל 60,000 מפגשים. ההנחה כי TMS חוזרת היא מסוכנת יותר. פולסים בודדים ומשויכים בתנאים אלה צריכים להיות reevaluated.

מידע זה אמור לסייע למעבדות, מרפאות ורשויות רגולטוריות ליצור מדיניות בטיחות מעודכנת עבור TMS.

מקור:

Lerner, Adam J., Eric M. Wassermann, and Diana I. Tamir. "Seizures from transcranial magnetic stimulation 2012–2016: Results of a survey of active laboratories and clinics." Clinical Neurophysiology (2019).

נושאים קשורים:  TMS,  גירוי מגנטי תת גולגולתי;,  פרכוסים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו