כאב 02.12.2019

גישות חדשות לטיפול בכאב בקרב ילדים

רופאים מהמחלקה לרפואה פליאטיבית מבית חולים לילדים בקנדה פרסמו החודש סקירה המעריכה כמה מהדרכים החדשות והחדשניות לטיפול בכאב בילדים

טיפול מיטבי בכאב אצל ילדים, במיוחד אלה הנמצאים בסוף חייהם, מהווה מרכיב מכריע ברפואה פליאטיבית. רופאים מהמחלקה לרפואה פליאטיבית, בית חולים לילדים במזרח אונטריו, קנדה פרסמו החודש סקירה נוכחית המעריכה כמה מהדרכים החדשות ו/או החדשניות לטיפול בכאב אצל ילדים.

המאמר מתמקד בכמה תרופות ואפשרויות טיפול שפורסמו לאחרונה כמו קנאבינואידים ובדרכים חדשניות לניהול תרופות לילדים, כגון מתן אינטרה-נזאלי ומתן באידוי ושאיפה.

הגישות הנוכחיות לטיפול בכאב כוללות כיום (1) שימושים חדשים בתרופות ישנות כמו קטמין ולידוקאין, (2) שימוש בתרופות/ תרופות חדשות כמו קנאבינואידים, ו(3) שימוש יצירתי וחדש בטכנולוגיות ישנות יחסית כמו מרססים, טיפות, מתן תוך שרירי ושאיפה.

מחברי הסקירה מדגישים כי בדרך כלל, גישות חדשניות ברפואה לא מתחילות בטיפול בילדים או בטיפול פליאטיבי ומדובר בשינוי גישה קלינית. בסקירה מתוארת כמה תרופות חדשות וישנות שבהן נעשה שימוש בדרכים חדשות וישנות.

מקור:

Splinter, William. "Novel Approaches for Treating Pain in Children." Current oncology reports 21, no. 2 (2019): 11.

נושאים קשורים:  מחקרים,  THC,  CBD,  קנאביס,  ילדים,  קלונידין,  קטמין,  לידוקאין,  מגנזיום,  כאב,  טיפול פליאטיבי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו