אסטמה 08.12.2019

חשיפה לחתולים בזמן ההריון קשורה בסיכון מוגבר לאסטמה ביילוד

החוקרים גילו קשר מובהק סטטיסטית בין נוכחות חתול בבית בהווה או בעבר, או חתול בבית במהלך ההריון של האם לבין רמות IL-33 בקרב הילדים שנבדקו

מחקרים רבים מראים כי חשיפה בשלב מוקדם של החיים לאלרגנים מהחי מהווה גורם סיכון משמעותי להתפתחות רגישויות ואלרגיות. רופאים מהמחלקה לרפואת ילדים ואלרגיה באוניברסיטה הרפואית בלודז', פולין, פרסמו החודש עבודה שמטרתה לקבוע את תפקידו של אינטרלוקין -33 (IL33) בקרב ילדים הרגישים לאלרגן לחתולים עם נזלת אלרגית ו/ או אסטמה.

המחקר כלל 51 ילדים בני 5-18 שנים, משני המינים, שאובחנו כאלרגיים לחתולים. רגישות לאלרגן לחתולים אושרה על ידי בדיקות תגר עור או IgE ספציפי. ילדים הוערכו בנוכחות אסטמה מסימפונות, אטופיק דרמטיטיס, נזלת אלרגית. הילדים וההורים ענו על שאלון שהעריך את התרחשותם של תסמינים אלרגיים אצל ילדים לאחר מגע עם החתול והכלב. הורים השלימו שאלון בנוגע לחשיפה לחתולים במהלך ההריון בבית. דגימות דם נלקחו מכל הילדים על מנת למדוד את רמת ה-IL-33 בסרום.

החוקרים גילו קשר מובהק סטטיסטית בין נוכחות חתול בבית בהווה או בעבר, או חתול בבית במהלך ההריון של האם לבין רמות IL-33 בקרב הילדים שנבדקו. כמו כן, מגע יומיומי עם חתול במהלך ההריון השפיע על רמת ה-IL-33. רמות גבוהות יותר של IL-33 הוצגו אצל אנשים עם רגישות יתר לאלרגנים לחתולים, קרדית אבק ולבעלי חיים אחרים. בחולים עם אסתמה בסימפונות נמצאו רמות גבוהות יותר של IL-33 בהשוואה לחולים ללא אסתמה.

עלייה ברמות הסרום של IL-33 קשורה לחשיפה לחתולים במהלך ההריון ובגיל הרך ויכולה להיות קשורה להתפתחות אסטמה אצל ילדים.

 מקור:

Smejda, K., A. Borkowska, J. Jerzynska, A. Brzozowska, W. Stelmach, and I. Stelmach. "IL-33 is associated with allergy in children sensitized to the cat." Allergologia et immunopathologia (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  נזלת אלרגית,  אסטמה,  רגישות לחתולים,  ילדים,  IL-33,  חיות מחמד,  הריון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
11.12.2019, 10:38

הכתבה הזאת היא עלבון לאנטלגנציה !
מחקר מבוסס שאלנוים על המדגם ה"עצום" של 51 ילדים ..."החוקרים גילו קשר מובהק סטטיסטית" !!! איך כתב עת כלכך מכובד לא מתבייש לפרסם שטות כזאת , ויוצא במסקנות כל כך מוחלטות ??? !!!
המסקנה היחידה מהכתבה הזאת שהחוקרים הבריזו מקורס סטטיסטיקה.
מישהו הבריז משעורי סטטיסטיקה ?

אנונימי/ת
24.12.2019, 19:16

על פי חישוב sample size calculation based on desired effect size במבדק עם דגימות ביולוגיות מסוג זה באוכלוסיה הכללית של הילדים אין צורך ביותר מ40-60 נבדקים... כמו כן השאלון נגע בהערכת חשיפה לחתולים זה דיווח הורים על חשיפה יחסית פשוטה ולכן ניתן להעריך בדגימה כזו שהוא ללא הטיה סיסטמטית משמעותית ולכן מהימן. גודל דגימה זה לא הכל העניין הוא השונות האינדיווידואלית הצפויה במדדים ביולוגים מסוג זה והשונות בחשיפה

27.12.2019, 20:12

מסכימה100%