דיסטוניה צרביקלית 27.05.2020

כאב ראש הנגרם כתוצאה מדיסטוניה קרניו צרביקלית

במחקר זה נמצא כי מטופלים עם כאבי ראש הנגרמים כתוצאה מדיסטוניה קרניו צרביקלית התייצגו עם יותר נכויות והראו שיפור משמעותי לאחר טיפול בזריקות BoNT-A

דיסטוניה קרניו צרביקלית הינה הצורה השכיחה ביותר של דיסטוניה מקומית אידיופטית והיא קשורה לעיתים קרובות לכאב.

כאבי ראש אינם נחשבים לשכיחים יותר בקרב מטופלים המתייצגים עם דיסטוניה צרביקלית, ומצב בו כאבי ראש נגרמים מדיסטוניה קרניו צרביקלית נחשב להפרעה נדירה, על אף היעדר מחקרים ומידע קליני בנוגע לנושא.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את ההיארעות, המאפיינים וההשפעה של כאבי ראש הנגרמים כתוצאה מדיסטוניה קרניו צרביקלית באנשים הסובלים מדיסטוניה צרביקלית אשר מטופלים עם רעלן בוטולינום BoT-A.

עשרים וארבעה מטופלים אשר התייצגו עם דיסטוניה צרביקלית הוערכו בטרם קבילו את הזריקות הקבועות שלהם (BoNT-A), ואז שוב בין ארבעה לשישה שבועות לאחר הטיפול. החוקרים העריכו אצלם את המאפיינים הקלינים של הדיסטוניה וכאבי הראש. כאבי הראש סווגו על פי ה-International Classification of Headache Disorders. החוקרים עשו שימוש בגרסא מקוצרת של 36 Health Survey, Hospital Anxiety and Depression Scale, Headache Impact Test-6, Toronto Western Spasmodic Torticollis Rating Scale, וב-McGill Pain Questionnaire.

תוצאות המחקר הראו כי 19 מטופלים (79.1%) התייצגו עם דיסטוניה צרביקלית הקשורה לכאב ו-18 (75.0%) עם כאבי ראש. היארעות כאבי הראש אשר נגרמו על ידי דיסטוניה קרניו צרביקלית הייתה 29.2%. המטופלים שסבלו מכאבי ראש התייצגו עם דירוגי כאב TWSTRS גרועים, בהשוואה למטופלים ללא כאבי ראש. אלה עם כאבי ראש הנגרמים כתוצאה מדיסטוניה קרניו צרביקלית התייצגו עם יותר נכויות והראו שיפור משמעותי לאחר טיפול בזריקות BoNT-A, יחד עם שיפור בדיסטוניה.

מסקנת החוקרים הייתה שכאבי ראש הינם שכיחים מאוד בקרב מטופלי דיסטוניה צרביקלית, משפיעים על איכות חייהם ומשתפרים לאחר טיפול עם זריקות BoNT-A.

מקור: 

Ramalho Bezerra ME et. al (2020) European Journal of Pain doi: 10.1002/ejp.1601. 

נושאים קשורים:  דיסטוניה צרביקלית,  דיסטוניה,  כאב ראש,  הפרעות כאב ראש,  משני,  כאב,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו