מיגרנה 02.07.2020

ריחוק חברתי וטיפול במיגרנה בעידן הקורונה

חוקרים מנסים להציע פתרונות לטיפול במיגרנות, ללא ביקור פיזי במרפאות או בחדרי המיון

מטרת החוקרים היתה לבנות אסטרטגיות לטיפול במיגרנה שאינן מצריכות ביקורים פיזיים במרפאה או במיון. בנוסף, ביקשו לתאר דרכים באמצעותן חברות הביטוח יכולות להסיר מכשולים בדרך לטיפול איכותי במיגרנה.

כידוע, COVID-19 היא מגיפה עולמית המובילה להדבקה ולמוות. על מנת לשלוט בהתפשטות המחלה, על הציבור לנקוט בגישה של ריחוק חברתי ולדחות פרוצדורות רפואיות שאינן חיוניות. מאחר שטיפולים התערבותיים הם מקור ההכנסה העיקרי בטיפול בכאבי ראש, חוסר היכולת לבצעם יכולה להשפיע באופן שלילי על מטופלים עם מיגרנות.

במאמר זה, החוקרים סוקרים טיפולים חלופיים, עם תשומת לב מיוחדת לאלה שעלולים לעמוד בניגוד לאפשרויות הנתונות בתקופת ההדבקה ב-COVID-19.

החוקרים ביצעו סקירה של השימוש ברפואה בשלט רחוק וטיפולים אקוטיים, טיפולי גשר וטיפולים מניעתיים במיגרנה. הם התמקדו בטיפולים מבוססי ראיות כל עוד היה ניתן, אך גם תיארו אסטרטגיות של העולם האמיתי שניתן לנסות בהקשר הנ"ל. בכל פרק במאמר, החוקרים מציינים תחומים שבהם שינוי החוקים של חברות הביטוח המסחריות יכול להביא לטיפול טוב יותר במיגרנה.

החוקרים, בתור מעניקים של שירותי בריאות, ניסו לשפר את הבריאות והבטיחות של המטופלים. לטענתם, ניהול מוצלח של מיגרנה עם הימנעות מביקורים פיזיים במחלקה ובמיון תורם למטרה הציבורית הנוכחית לשמירה על ריחוק חברתי על מנת למגר את מגיפת ה-COVID-19.

מקור:

Szperka, C. L. et al. (2020). The Journal of Head and Face Pain. https://doi.org/10.1111/head.13810

נושאים קשורים:  מחקרים,  כאבי ראש,  מחלת הקורונה,  מיגרנה,  חברות ביטוח,  ריחוק חברתי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו