סרטן שלפוחית השתן 08.07.2020

כלי לחיזוי תוצאות ניתוח והישרדות - מצב תזונתי בתר ניתוחי בחולי סרטן שלפוחית השתן

החוקרים בדקו את השפעת הגורמים התזונתיים טרום ניתוח על סיבוכים ושיעורי תמותה לאחר הסרה רדיקלית של השלפוחית

CT של סרטן שלפוחית השתן

מטרת המחקר האורולוגי הנוכחי היתה לבדוק את ההשפעה של גורמים תזונתיים טרום ניתוחיים כמו מסת הגוף (BMI) והיפואלבומינמיה (<3.5 גרם / ד"ל, סרקופניה) על סיבוכים ושיעורי תמותה לאחר ניתוח הסרה רדיקלית של השלפוחית (סרטן שלפוחית ​​השתן).

מחברי המאמר ביצעו סקירה של מסד הנתונים של PubMed באופן שיטתי ובחנו מחקרים שבדקו את השפעת המצב התזונתי על תוצאים בתר ניתוחיים. נכללו מאמרים בשפה האנגלית שהתפרסמו בין מרץ 2010 למרץ 2020. לצורך ניתוחים סטטיסטיים חושבו יחסי הסיכוי (ORS) ויחסי הסיכון (HRs)  מהממוצע המשוקלל.

בסך הכל נסקרו 81 מחקרים ו-22 הוכללו בניתוחי הנתונים הסופיים. BMI גבוה, היפו-אלבומינמיה וסרקופניה העלו באופן משמעותי את שיעור הסיבוכים לאחר הניתוח.

היפו-אלבומינמיה ניבאה הישרדות כוללת ירודה לאורך שלוש שנים וסרקופניה ניבאה ירידה בהישרדות ללא התפתחות סרטן ובהישרדות כללית במשך חמש שנים.

מחברי המחקר מסכמים שהערכת המצב התזונתי לפני הניתוח היא כלי שימושי ומשמעותי קלינית לחיזוי תוצאות ניתוח והישרדות.

מקור:

Ornaghi PI, Afferi L, Antonelli A, et al. The impact of preoperative nutritional status on post-surgical complication and mortality rates in patients undergoing radical cystectomy for bladder cancer: a systematic review of the literature [published online ahead of print, 2020 Jun 9]. World J Urol. 2020;10.1007/s00345-020-03291-z. doi:10.1007/s00345-020-03291-z

נושאים קשורים:  סרטן שלפוחית השתן,  כריתת שלפוחית השתן,  תמותה,  מצב תזונתי,  סרקופניה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו