שימוש בקנאביס 18.10.2020

שימוש בקנאביס מוביל לנפח קטן יותר של היפוקמפוס

במחקר זה נעשה שימוש בשיטת מדידה, חדשה ומהפכנית ששופכת אור על ההשפעות השליליות של קנאביס על מבנים במערכת העצבים המרכזית

קיימות ראיות סותרות בנוגע לשאלה האם למשתמשי קנאביס יש היפוקמפוס וחומר אפור מהאמיגדלה בנפח קטן יותר. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שבמחקרים שנעשו היה מדגם קטן והאפיון המורפולוגי לא היה מדויק.

השימוש בשיטת מדידה חדשה (automated segmentation) שיפר  את יכולת ההערכה של מבנים אלה ואפשר בחינה משופרת של המבנים הקשורים לזיכרון ורגשות.

במחקר זה נעשה שימוש בשיטת המדידה החדשה ב-1,080 נבדקי ה-Human Connectome Project Young Adult על מנת לחקור את הקשר בין שימוש בקנאביס לנפח החומר האפור בהיפוקמפוס ובאמיגדלה.

תוצאות המחקר הראו על קשר הופכי בילאטראלי בין נפח ההיפוקמפוס לבין שימוש בקנאביס (THC + סקירת סמים בשתן; P< .005). ניתוח נפחי החלקים הנפרדים בהיפוקמפוס הצביע על כך שההבדל שתואר נבע משינויים בראש ההיפוקמפוס, בחתך הראשון של cornu amonis, ב-subicular complex ובשכבה המולקולרית של ההיפוקמפוס.

לא נמצא קשר בין גיל תחילת השימוש בקנאביס, תדירות השימוש, או נוכחות של הפרעת שימוש בקנאביס. באחד המחקרים הגדולים שנעשו עד כה, נמצא כי הימנעות ממושכת מקנאביס לאחר שימוש יכולה להפוך את השינוי בנפח ההיפוקמפוס.

מקור: 

Owens MM et. al (2020) Addiction Biology DOI: 10.1111/adb.12874

נושאים קשורים:  אמיגדלה,  קנאביס,  היפוקמפוס,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו