נגיף הקורונה 17.01.2021

מחלות הרקע השכיחות ביותר בקרב מתים מ-19-COVID

מטרת מחקר זה היתה להעריך את שכיחות המחלות הנלוות בקרב אנשים שמתו כתוצאה מהידבקות בנגיף

למחלות נלוות יש תפקיד קריטי בפגיעותה של האוכלוסיה לתחלואה ותמותה הנגרמות כתוצאה מנגיף הקורונה. מטרת מחקר זה היתה להעריך את שכיחות המחלות הנלוות בקרב אנשים שמתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

המחקר הנוכחי, שנערך על פי הנחיית PRISMA, אסף מידע ממסדי נתונים בינלאומיים כולל Web of Science, PubMed, Scopus, Cochrane ו-google scholar עד ל-1 ביוני 2020. כל המאמרים הרלוונטיים שדיווחו על מחלות נלוות במקרים של מתים מוירוס הקורונה נכללו בניתוח. לאחר סינון מחקרים כפולים ולא רלוונטיים, 32 מאמרים נכללו בניתוח.

התחלואות הנלוות הנפוצות ביותר היו יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, מחלות כבד, מחלות ריאה, ממאירות, מחלת כלי דם במוח, COPD ואסטמה.

מבין כל המחלות הנלוות המדווחות, השכיחות הגבוהה והנמוכה ביותר היתה קשורה ליתר לחץ דם ואסטמה, אשר נאמדו בכ-46% (37%-55%) ו-3% (2%-6%), בהתאמה.

למחלות נלוות יש תפקיד קריטי בתוצאות גרועות, בהחמרת המחלה ובשיעור תמותה גבוה במקרי הדבקה בוירוס הקורונה. מטופלים עם יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם וסוכרת צריכים להיות במעקב קפדני.

מקור: 

Javanmardi F. Et al. (2020) Plos One: 15(10) e0241265

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלות רקע,  מחלות זיהומיות,  אסתמה,  קורונה,  יתר לחץ דם
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו