נגיף הקורונה 10.03.2021

כך פגעה מגיפת הקורונה בהכשרה רפואית ובשירותים אורולוגיים באנגליה

מגיפת הקורונה גרמה לשינויים משמעותיים במתן שירותים אורולוגיים והכשרת מתמחים במחוז KSS באנגליה, עם הטרוגניות בין היחידות השונות במחוז

מטופל במרפאה אורולוגית. אילוסטרציה

וירוס הקורונה משפיע על שירותי הבריאות העולמיים, כולל על שירותי האורולוגיה. באנגליה, נפגע בעיקר אזור קנט, סוריי וססקס (מחוז KSS). בוצע שאלון אינטרנטי אנונימי בקרב כל המתמחים באורולוגיה במחוז KSS. התוצא העיקרי היה הערכה של ההשפעה על השירותים האורולוגיים, בעבור מחלות שפירות וממאירות בתקופת שיא המגיפה בהשוואה לטיפול סטנדרטי. התוצא השני היה אומדן מספרי של השפעת המגיפה על ההכשרה, בייחוד על הכשרה וחשיפה ניתוחית.

החוקרים מצאו שהיתה הפחתה משמעותית בשירותים האורולוגיים שניתנו בתקופת שיא המגיפה במחוז KSS בהשוואה לטיפול סטנדרטי (p<0.0001). רק 22% מהיחידות האורולוגיות המשיכו לתת מענה לניתוחים לסרטני low risk וציסטוסקופיות בעבור המטוריה שאינה נראית לעין (בהתאם להנחיות BAUS (British Association of Urological Surgeons.

שליש מהיחידות האורולוגית לא ביצעו שום ביופסיות ערמוניות בתקופת שיא המגיפה. רוב היחידות האורולוגיות המשיכו לתת שירותים אורולוגיים במענה טלפוני. מתמחים באורולוגיה דיווחו על חשיפה ניתוחית מופחתת בשאלון האינטרנטי. כמו כן, שליש מהמתמחים נתנו ייעוצים טלפוניים בלבד בשיא המגיפה.

מסקנת החוקרים היתה שמגיפת קורונה גרמה לשינויים משמעותיים במתן שירותיים אורולוגיים והכשרת מתמחים במחוז KSS באנגליה, עם הטרוגניות בין היחידות השונות במחוז. יש צורך בהערכה נוספת על מנת לכמת את ההשפעות הלאומיות של המגיפה על שירותי הבריאות.

מקור:

 Folkard SS, Sturch P, Mahesan T, Garnett S. Effect of coronavirus disease 2019 on urological surgery services and training up to the peak of the pandemic in South East England. J Clin Urol [Internet]. 2021 Jan 19;14(1):47–54. 

נושאים קשורים:  מחקרים,  נגיף הקורונה,  אורולוגיה,  שירותי בריאות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו