נגיף הקורונה 07.07.2021

אילו מופעים עוריים שכיחים בתגובה לחיסון לקורונה והאם הם מסוכנים?

חוקרים תיעדו את התגובות העוריות שהופיעו בקרב אנשים שקיבלו חיסונים נגד קורונה של פייזר ומודרנה – הנה התוצאות

הופעה של תגובות עוריות לאחר קבלת חיסונים מבוססי רנ"א שליח (mRNA) כנגד מחלת COVID-19 דווחה בעבר, אך היא אינה מאופיינת כל צרכה.

בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology פורסם מחקר שמטרתו להעריך את המורפולוגיה והתזמון של תגובות עוריות לאחר חיסוני mRNA נגד COVID-19.

במסגרת המחקר נרשמו 414 תגובות עוריות לחיסוני mRNA נגד COVID-19 של החברות מודרנה (83%) ופייזר (17%) בין דצמבר 2020 עד פברואר 2021. תגובות מקומיות מושהות נרחבות היו המופע השכיח ביותר, כשאחריהן היו שכיחות תגובות מקומיות באתר ההזרקה, פריחות אורטיקריאליות ופריחות מורביליפורמיות.

43% מהחולים שחוו תגובה למנה הראשונה חוו הישנות בתגובה למנת החיסון השנייה. תגובות נוספות שהופיעו אך בשכיחות נמוכה יותר כללו שלפוחיות קור (pernio/chilblains), תגובות לפילר קוסמטי, זוסטר, התלקחויות של הרפס סימפלקס ותגובות דמויות פיטריאזיס רוזיאה.

מגבלות המחקר כללו את האפשרות לסיווג מורפולוגי מוטעה ואת חוסר היכולת למדוד את ההיארעות במסגרת ניתוח הרישום.

לסיכום, החוקרים דיווחו על קשת של תגובות עוריות לאחר קבלת חיסוני mRNA כנגד COVID-19. כמה מהתגובות הדרמטולוגיות לחיסוני מודרנה ופייזר, כגון שלפוחיות הקור, מדמות את התגובה לזיהום ב-SARS-CoV-2 עצמו.

רוב החולים שחוו תגובות לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה לא חוו תגובה לאחר המנה השנייה ולא התפתחו אירועים שליליים חמורים באף אחד מהחולים הרשומים לאחר המנה הראשונה או השנייה. נתוני המחקר תומכים בכך שתגובות עוריות לחיסון COVID-19 הן בדרך כלל קלות וחולפות מאליהן ועל כן אין מניעה מלהתחסן.

מקור:

McMahon, DE et al. Journal of the American Academy of Dermatology. 2021 Jul;85(1):46-55.doi: 10.1016/j.jaad.2021.03.092.

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון,  קורונה,  פריחה,  תגובה,  פייזר,  מודרנה,  נגיף הקורונה,  Covid-19
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו