פרקינסון 08.11.2021

לבודופה וקרבידופה בגישה תת-עורית למחלת פרקינסון שאינה מגיבה לטיפול פומי

חוקרים בחנו את התכונות של תמיסת לבודופה / קרבידופה מבוססת זרחן, ומצאו כי היא יציבה מבחינה פרמקוקינטית, ומביאה לרמות לבודופה יציבות בדם כשהיא ניתנת בעירוי תת-עורי

פרקינסון. אילוסטרציה

בכתב העת Annals of Neurology פורסם מחקר שנערך במטרה להוכיח שעירוי תת-עורי (s.c.) מתמשך של קדם-תרופה (prodrug)  משולבת המכילה לבודופה (LD) / קרבידופה (CD) בתמיסה הכוללת זרחן, מביאה באופן יעיל לחשיפה יציבה ל-LD. זאת, באמצעות גישה זעיר-פולשנית ונוחה, שעשויה להועיל לחולים במחלת פרקינסון (PD) שאינם נשלטת היטב תחת טיפול פומי.

במסגרת המחקר הוכנו תרכובות פוסלבודופה ופוסקרבידופה (foslevodopa / foscarbidopa), ונבחנו שיווי המשקל של המסיסות והיציבות הכימית שלהן בתמיסה מימית עם ערכי pH שונים.

החוקרים הכינו תמיסות של פוסלבודופה / פוסקרבידופה (ביחס הנע בין 4: 1 ל-20: 1) על ידי המסה במים של חומרים מותאמים ל-pH שעברו סרטוב (lyophilization). התמיסות הללו הוזרקו לחולים בגישה תת-עורית למתנדבים בריאים למשך ≤72 שעות. דגימות דם נאספו מהנבדקים בתדירות גבוהה, לצורך מדידת החשיפה ללבודופה וקרבידופה, והבטיחות נבחנה לאורך כל המחקר.

במחקר הודגמו עבור תמיסת פוסלבודופה / פוסקרבידופה (ABBV-951) מסיסות גבוהה במים ויציבות כימית מצוינת בערכי pH סביב הערך הפיזיולוגי, מה שמאפשר עירוי תת-עורי רציף. הפרופיל הפרמקוקינטי של הלבודופה נותר יציב עד 72 שעות לאחר מתן העירוי, שנסבל בצורה טובה.

לסיכום, תמיסות פוסלבודופה ופוסקרבידופה ניתנות לשימוש במחקרים קליניים ופרה-קליניים שיעריכו את הבטיחות, הסבילות, והפרופיל הפרמקוקינטי שלהן, ויקדמו את השימוש בהן לטיפול במחלת פרקינסון.

בניסויים קליניים בשלב 1, הודגם כי שימוש בפוסלבודופה ופוסקרבידופה מביא לחשיפה עקבית ויציבה של הפלזמה ללבודופה, מה שמחזק את האפשרות להשתמש בתמיסות אלה באופן קליני, שתתברר במחקרים עתידיים.

מקור: 

Rosebraugh, M et al. Annals of Neurology. 2021 Jul;90(1):52-61.doi: 10.1002/ana.26073

נושאים קשורים:  פרקינסון,  לבודופה,  קרבידופה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו