כאשר מישהו מקבל אבחנה הוא עשוי להזדקק לתמיכה במידע ובצרכים רגשיים. אלה נקראים צרכים פסיכו-חינוכיים. עבור מבוגרים המאובחנים עם אוטיזם, אלה יכולים לכלול צורך להבין את האבחנה ולמצוא אסטרטגיות ניהול עצמי שעובדות עבורם. כאשר מבוגרים אוטיסטים אינם מקבלים את התמיכה הפסיכו-חינוכית לה הם זקוקים, הבריאות הנפשית והביטחון העצמי שלהם בניהול חיי היומיום נפגע. עם זאת, שירותי אבחון רבים אינם מספקים טיפול פסיכו-חינוכי.
עוד בעניין דומה
לאחרונה פורסמו בכתב העת Autism in Adulthood ממצאיו של מחקר בו חוקרים ביקשו להעריך את דעותיהם של מבוגרים אוטיסטים וצוות מומחים לאוטיזם על הטיפול הפסיכו-חינוכי ששירותי האבחון צריכים לספק.
במחקר הוכללו 26 מבוגרים אוטיסטים ו-30 אנשי צוות העובדים בשמונה שירותי אוטיזם בבריטניה שהוזמנו לספק הן הערכות אבחון והן טיפול לאחר אבחון. מדגם הצוות כלל חמישה מבוגרים אוטיסטים המועסקים כ"מומחים מניסיון" כדי לספק תמיכה פסיכו-חינוכית. החוקרים ביצעו שימוש בדיונים קבוצתיים (ובמידת הצורך ראיונות 1:1) כדי לחקור את השקפותיהם וחוויותיהם.
תוצאות המחקר הדגימו שמשתתפי המחקר האמינו שצרכים פסיכו-חינוכיים התעוררו במהלך תהליך ההערכה (למשל, תגובות רגשיות אפשריות לאבחון), כאשר האבחנה מתגלה וכן במהלך השבועות והחודשים שלאחר האבחון.
בתקופה זו, המשתתפים במחקר הסכימו כי הטיפול הפסיכו-חינוכי המוצע על ידי שירותי האבחון צריך לכלול פגישת תחקיר, תכנית פסיכו-חינוכית ומתן מידע שנאצר. כלומר, משאבי מידע שנבחרו בקפידה על ידי הצוות ובפורמטים מרובים (למשל, מבוססי טקסט, סרטונים).
משתתפי המחקר האמינו שלאנשי מקצוע באוטיזם ול"מומחים על פי ניסיון" יש תרומה ברורה למתן מענה לצרכים פסיכו-חינוכיים.
החוקרים הסיקו כי ממצאי המחקר תומכים בטענה שלשירותי אבחון יהיו המשאבים לתת מענה לצרכים פסיכו-חינוכיים לאורך מסלול האבחון, לרבות הצעת פגישת תחקיר ותכנית פסיכו-חינוכית בקבוצה (עם אפשרות ל-1:1) לאחר אבחון. "מומחים מניסיון" צריכים להיות חלק בלתי נפרד מפיתוח ומתן טיפול פסיכו-חינוכי.
מקור: